1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

The Frenchy Touch

Discussion in 'Introduce Yourself' started by Lox, Apr 15, 2009.

The Frenchy Touch

Discussion in 'Introduce Yourself' started by Lox, Apr 15, 2009.

1. lvhoang

lvhoang New Member

Trophy points:
    0
    From:
    Seattle, WA, USA
    WOW :) Oui je suis d'accord avec toi. Je pense que le Francais est une bien meilleure langue aussi! Le flamand, je n'aime pas trop :p

(ok Loverboy this time I paid attention to spelling mistakes
    I learn so much French in this forum :D)

2. LoVeRBoy[E]

LoVeRBoy[E] New Member

Trophy points:
    0
    From:
    Rocky Mount, North Carolina
  3. ijffdrie

ijffdrie Lord of Spam

Trophy points:
    38
    that dutch was so incredibly awfull

4. Ximnipot69

Ximnipot69 New Member

Trophy points:
    0
    From:
    Huskvarna, Sweden
    Hello there and welcome to the forum :)

5. LoVeRBoy[E]

LoVeRBoy[E] New Member

Trophy points:
    0
    From:
    was it reall that bad ijffdrie? YAY!!! Ximni is back:D

6. Aurora

Aurora The Defiant

Trophy points:
    38
    From:
    The Netherlands
    That Dutch was terrible. Good to see Ximni again, though. :)

7. LoVeRBoy[E]

LoVeRBoy[E] New Member

Trophy points:
    0
    From:
    Well is a good thing I don't plan on speaking it.

8. SOGEKING

SOGEKING New Member

Trophy points:
    0
    Vous torturez tellement cette pauvre langue française. Cessez cela immédiatemment je vous prie ! Merci ! :D
    Mais moi au moins je ne vous critique pas, comme un autre ici .... :p

Ximniii ! !!!! ! ! ! ! ! ! ! !!! How are you ? Comment tu vas ma chère ? Tu n'es plus triste au moins ? :(
    Viens plus souvent sur le forum. Ne reste pas seule dans le chat.

9. LoVeRBoy[E]

LoVeRBoy[E] New Member

Trophy points:
    0
    From:
    Donc vous dites que mon français est mauvais aussi?

10. ijffdrie

ijffdrie Lord of Spam

Trophy points:
    38
    i am thinking Ximni was bored and this was a way to spend a cpl of minutes pushing ctrl+c and ctrl+v

11. SOGEKING

SOGEKING New Member

Trophy points:
    0
    Ton français est meilleur que celui de certains ici. Tu peux me tutoyer :) you can use "tu" than "vous". Vous is a polite form, tu is a friendly form.

You talk French but we can read it is not a natural French. That's not a critic. I mean I can write French like this :

"eh mon pote qu'est-c' que t'as ? t'as l'air pas content. Vas-y va te piauter ailleurs sale bouffon !"

LOL no offense, but what I just wrote is very nasty, because I just wanted to write the street language. :D

12. LoVeRBoy[E]

LoVeRBoy[E] New Member

Trophy points:
    0
    From:
    Yeah I wasn't able to unserstand everything you said in the 'street' sentence. I picked up a few words.

I'ma stop with the French for now....

13. SOGEKING

SOGEKING New Member

Trophy points:
    0
    Comme tu voudras.

But i see that LOX, the new Frenchy member is not here anymore Maybe he will never come back to this forum ? Or maybe is he busy ?

We talked French for him.

14. lvhoang

lvhoang New Member

Trophy points:
    0
    From:
    Seattle, WA, USA
    I ve heard many French people who say "street language", but what they mean in fact is "slang" = langage familier :Ca c'est parce que en Francais on dit "langage de rue", word to word translation of "street language". This is just an assumption, but I guess that would explain it.

Do you also say in slang something like "qu'est c que t'as?" when you mean "Qu'est ce qui ne va pas?". In this case I assume "T'as"="tu as" => "what's the matter with you"? :p

Oh and I've studied in Paris for high school before getting back to the US. So I hope my French is somewhat "natural". :D

Et non je n abandonne pas le francais moi !!!

Oh and also, a question to the French guys: when you say "langage de rue", it sounds a bit weird to me, because I can talk, while walking in the sttreet, without using slang?"

Does it mean smthg like "Whats the matter with you? You look unhappy here. Go to hell, jerk!"

Oh and another natural slang phrase for you, just for fun : "C'est quoi ton probleme putain? Tu ve que je te tape merde?" :D Very useful if you ever go to Paris LOL

Last edited: May 1, 2009
  15. SOGEKING

SOGEKING New Member

Trophy points:
    0
    Yeah ! You got it !!! No offense toward anybody here. You know I live in a "hot" area of Brussels so I hear a lot of bad things. People say bad things even to say "hello" ! :D

You're right about your last sentence to be used in Paris ! It is helpful ! XD

Langage de rue = slang. True. Qu'est-ce que t'as ? = what's the matter with you ?
    "What the **** are you doing ?!" =" qu'est-ce que tu fous bordel ?!" XD Or, stronger," qu'est-ce que tu branles putain ?"

The 'langage de rue' is, for me, and commonly for everybody the bad langage, insulting, talked by young people. It's a cliché, I recognize, but that's it. You know like you say "what the f*** are you doing ?" than just saying "what are you doing ?" You see ? Bad language.

And for the Parisians, better to say "Je vais te fracasser la gueule putain(e) !" :D

16. Lox

Lox New Member

Trophy points:
    0
    From:
    France
    Lol je vois que ça a beaucoup bougé ici ! Il y a des talents cachés en français ^^

Non je n'ai pas fui SOGE mais j'ai du mal à trouver du temps en ce moment :/

En tout cas je suis activement les news sur SCII, y'a pas de problèmes à ce niveau.

Et heureux de pouvoir t'apporter ce défouloir, ça fait du bien de parler français hein ^^

17. SOGEKING

SOGEKING New Member

Trophy points:
    0
    à fond !!! XD Je te remercie pour ça.

En tout cas en ce qui me concerne j'attends SC2 depuis que j'ai terminé le jeu Starcraft : Brood War. En fait .... depuis mars 1999 !! Ca fait 10 ans déjà que j'attends SC2. Et je remarque que chez Blizzard ils ont pas mal amélioré ce jeu déjà. Il y a beaucoup de différences par rapport à ce qui avait été créé en 2007.

Je pense qu'il sortira d'ici à la fin de cette année. De toute manière je suggère à Blizzard de prendre son temps pour bien peaufiner ce jeu.
    Est-ce que je suis impatient de l'essayer ? Il y a encore un an je l'étais. Mais moi aussi je suis occupé ailleurs et je n'ai plus du tout le temps (malheureusement) de penser aux jeux vidéos. Ils peuvent encore prendre leur temps.

Voilà Lox. A bientôt sur le forum.